ІнтерАктивний урок-змагання «Підприємницька АртГалерея»

ТЕМА: Соціальне підприємництво

МЕТА:

-         відкрити учням новий погляд на ведення бізнесу

-         виховати гуманне і етичне ставлення до сучасного підприємництва

-         познайомити із новими видами вивчення матеріалу

-         навчити самостійно знаходити нове завдяки логічним підказкам

КЛЮЧОВІ ПИТАННЯ:

1.    Сутність підприємництва, основні риси

2.    Соціальне підприємництво

3.    Ознаки соціального підприємництва в Україні

Цілі уроку:

§  Зрозуміти значення поняття «соціальне підприємництво»

§  Визначити найважливіше у соціальному підприємництві

Хід заняття

І. ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК /із мультимедійним супроводом/ 10хв.

СЛАЙД 1. (ТИТУЛЬНИЙ)

Основною ціллю підприємництва є – отримання прибутку.

Однак, розвинені країни потребують від бізнесу дещо більшого вкладу в розвиток суспільних благ і послуг. Саме на цій вимозі і з явилося поняття «соціальне підприємництво». Яке все більше охоплює світ своїм дбайливим і необхідним багатьом суспільствам розповсюдженням.

СЛАЙД 2.

Отже, фінансове підприємництво переслідує ціль номер 1 – першочерговість у отриманні прибутків.

Соціальне підприємництво – від слова соціум – намагається пом’якшити та вирішити конкретну проблему, яка виникла у тій чи іншій частині суспільства.

СЛАЙД 3.

Якщо конкретно: то стандартне поняття бізнесу сьогодні вже неактуальне. Бізнес, якщо він є успішним, повинен допомагати потребуючим. Йдеться про безробітних, які з радістю підуть працювати, про тих хто не має житла і бажають підзаробити сьогодні і зараз.

Тобто, приватний бізнес допомагає зростати деяким прошаркам суспільства які цього дуже потребують.

СЛАЙД 4.

Уперше цей термін вжив лауреат Нобелівської премії Моххамед Юнус, відкривши банк, який видавав мікрокредити для інноваційних підприємців в Азії, Африці, Латинській Америці.

Саме Юнуса і його GRAMEEN Bank вважають одним із найяскравіших прикладів соціального бізнесу.

Інший хрестоматійний приклад – американське місто Індіанаполіс та його мер і Гарвардський професор Стефан Голдсміт, який дозволив приватним фірмам конкурувати з державним сектором і замінити багато міських сервісів, що функціонують за кошти громадян. 

Соціальне підприємництво вдало розвивається по всьому світу і приносить користь, і створює імідж тим, хто впроваджує його. Це довіра і любов до людей. Це сучасний вид діяльності, при якому  і бізнесмен і потребуюча людина є задоволеними.

Індія, Бразилія, Австралія, Великобританія…

І, звісно ж Україна…

СЛАЙД 5.

Благодійність і корпоративна філантропія…у нашій країні по різному називають соціальне підприємництво. І ми з вами повинні пишатися тому, що маємо теж що сказати в цій сфері.

СЛАЙД 6.

ГОРІХОВИЙ ДІМ /Львів/. Вироблене і продане печиво дають кошти на підтримку некомерційних проектів організації «Народна допомога – Львів». Організація допомагає людям, які потребують, особливо підтримує Центр для жінок у кризових ситуаціях. Утримувати Центр за бюджетні кошти було неможливо, виникла ідея творення пекарні. Вона стала виконувати дві функції:

-         Давала кошти на утримання закладу

-         Слугувала б місцем професійної інтеграції та підготовки жінок центру.

На сьогодні, для багатьох пекарня стала першим робочим місцем у житті.

УРБАН СПЕЙС 100 /Івано-Франківськ/.  Заклад заснували 100 осіб, які зробили внесок у розмірі 1000 доларів, ці люди є меценатами, власниками і керівним ядром  ресторану. Діяльність закладу вирішили не обмежувати суто гастрономічною функцією, а тому він перетворився на майданчик збору прогресивного осередку міста, де проводяться покази, лекції та дискусії. І цей фактор є значно важливішим за економічну складову проекту, кажуть його керівники. Хоч ресторан і запустили у період різкого підвищення цін на продукти та комунальні послуги, за перші місяці його вже вдалось вивести у невеликий плюс.

СЛАЙД 7.

Zelenew. Цей проект зеленого соціального підприємства взявся за проблему, яка є не лише актуальною для України, але й загрозливою для всієї планети. 

Дизайнер Іван Нестеренко задумав переробляти використаний пластик у готові дизайнерські речі, таким чином даючи матеріалу друге життя і повертаючи його у новий цикл використання. За основу концепту він взяв просту та перевірену технологію голландського дизайнера Дейва Хакенса, що дозволяє плавити пластик без складного промислового обладнання. Розігрітий пластик легко набуває тієї форми, яку вигадає дизайнер, і може перетворитися на світильник, вазу чи навіть меблі. Як керувати рідким пластиком – нашаровувати чи виливати його – також визначає лише уява дизайнера. Гроші на реалізацію проекту та його перші продукти Zelenew зібрали на «Спільнокошті» – краудфандинг приніс проекту більше 84 тис. грн. Якщо ж майстерня запрацює на всю свою потужність, вона перероблятиме понад півмільйона одноразових пляшок щороку, а це дорівнює 15 тоннам пластику. Зараз команда Zelenew працює над виведенням проекту на організаційну фінішну пряму та виготовленням першого продукту майстерні. Кажуть, що матеріалу їм поки не бракує: на складі вже чекають на переробку гори непотрібного пластику, автомобільні бампери, відра та навіть поламаний дитячий майданчик.

Чи не найстаріше соціальне підприємство в Україні, журнал «Просто неба» видається ще з 2008 року. Видання допомагає безпритульним людям двома способами: привертає увагу суспільства до проблем безпритульності та дає самим безпритульним можливість підзаробити, розповсюджуючи журнал. Продаючи «Просто неба» на вулицях та площах Львова, безпритульний забирає половину його вартості (2,5 грн від 5 грн), що і складає його заробіток. Такого правила розподілу прибутку видання дотримується як член Міжнародної мережі вуличних видань (INSP). З часу появи видання друком вийшло 25 номерів загальним накладом у 25 тисяч примірників. Видає «Просто неба» невелика команда митців, а дописують до журналу журналісти, громадські діячі та письменники, знані у Львові та Україні. Напевне, найвідоміший проект журналу – серії фото «Без ознак мистецького життя», які зобразили відомих письменників – Тараса Прохаська, Андрія Бондаря, Ірену Карпу, Юрія Іздрика, Софію Андрухович та інших митців – у ролі безпритульних.  

ІІ. ІнтерАктив «Підприємницька Арт Імпровізація»

УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАННЯ

1.    Учні об’єднуються в 2-3 групи

2.    Кожна група отримує конверт із малюнками певних предметів

3.    За 10 хвилин група повинна придумати більшу кількість соціальних підприємств, використовуючи малюнки-підказки.

4.    Обговорення:

-         Найважливіше в соціальному підприємництві

-         Чи передбачає соціальне підприємництво отримання прибутку

-         Чи матиме успіх такий вид діяльності в Україні

  ІІІ. Підбиття підсумків. Визначення переможців

 



Write a comment

Comments: 0